torsdag 4 december 2014

LusseKatter

Idag var det dags för mig att göra något jag inte gjort på,, hmm, över 10 år iallafall och det var att baka Lussekatter. Jag var lite orolig eftersom detta med glutenfritt brukar kunna sluta i mördarhårda bakvärk ;) men man är väl Viking så det vara bara att kasta sig in i saffran, kardemumma, degspad mm och tillverka små, söta katter med ruussin tiiil öögon och, nä inga hattar på sne. Det blir på lördag det.

Här kommer bilder på våra vanliga lussekatter som lussar och kattar året runt.




Roy övar på sportfunktionen på vår kamera. Inget vidare alltså. Det mesta blev suddigt ändå

Abeba


Abby


Surpuppan Ricki


Totsi och Trond


Trond



Aaaa. Här är min lussekattsdeg. Gluten och laktosfri!!!
Det doftar lussekatt i hela huset. 


Även om det var ett par år sedan så blev jag ganska nöjd med formen på lussarna

Godis och de smakade faktiskt helt ok och de är både gluten och laktosfria


Sedan gjorde jag julfint på bänken. Duken sydde min mamma och årtalet är 1959 samma år som jag föddes!!!


1 kommentar:

  1. Vilka söta Lussekatter !
    Både dom bakade o levande :)
    Matte undrar om hon kan få receptet på Lussekatterna ?
    Min husse tål nämligen varken gluten eller laktos.

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera