fredag 11 juli 2014

D-kullen 3 veckor

Nu är det full rulle i vår kattvärld. I går var Celine aka Sallys matte här och hälsade på. Idag kommer Cassius att få besök av sin familj och i morgon kommer det en tjej som skall titta på DeeDee och Dennis från vår D-kull. Challe fick en påringning igår så där håller vi tummar och tassar. Blir det så, så hamnar han i Skövde.
Det är inte illa. 3 av D-kullen är reserverade, två skall till Danmark :) och en blir boende mellan Sth och Norrköping och tre ur C-kullen är tingade. Kan inte vara annat än stolt över mina vuxna britter som lagar till så fina bebisar.

Förra veckan var jag hos min son, i Enköping, och kattvaktade medan han och fästmön var på SM i pistolskytte. Där fick jag råd av Anna om ett bra rosévin som skulle slinka ner som saft, Barefoot, och banne mig det var supergott, slank ner som saft och var verkligen prisvärt. Dock bör man köpa MINST 2 flarror åt gången.Vinet är bara på 8.5%. Perfekt att sörpla på en varm sommarkväll på balkongen eller verandan eller trappen eller.... ;)
I måndags kom Roy upp och hämtade mig och på vägen hem stannade vi i Köping på Malmön. Längst ut vid campingen stannade vi och åt lite grillad kyckling och pot.sallad

 Malmön


Så kommer vi till D-kullens 3 veckors rapport

Didier (reserverad) vikt: 385gr  +103gr sedan v 2
David (reserverad) vikt: 423gr  +102gr     "     
DeeDee:  vikt: 363gr  +88gr                          "
Dennis:  vikt: 388gr  +87gr                        "      

Didier











Didier längst in och David främst och båda skall till Bente och Ebbe i Danmark


David







DeeDee






Dennis












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar