tisdag 22 juli 2014

C-bebisarna 11 veckor!!!!!!!!!!!

Uuuääää, snart flyttar de. Tur att inte alla flyttar samma dag, 29/7, utan att Charlotte flyttar den 4/8 och Challe den 10/8, sedan har vi ju, faktiskt, 4 st huliganer kvar :) som inte får flytta före 12/9.

Idag har det varit stekhet, svetthett och nu på em rätt drygt. Jag och Roy for till Hällekis och Falkängen och tittade i alla hantverksbodarna som finns där men hittade inte det där riktigt Skaraborgska som jag letade efter. Inte en Trana så långt ögat nådde och den om nått är ju Skaraborg. Jag har köpt snapsglas där uppe, förr, med en handmålad trana på så fina men det fanns inget sådant alls. :( Nå Klingsglass och supergott kaffe inmundigat i skuggan vid kaféet var helt rätt i värmen och det där jag letar efter hittar jag nog en annan dag. 


Falkängen i Hällekis




En av "bodarna"


Glaaaaaaaaasssss!!!




Så, då återgår vi till C-kullen som blev 11 veckor idag. Gissa om de är urvuxna? Smala och jingliga är de, men, man vet ju att de kommer att växa i sig, tillslut.

Vikter:
Charlotte: 1345gr  +161gr  sedan vecka 10
Challe: 1765gr  +160gr sedan v 10
Celine: 1290gr  +107gr          "
Cassius: 1730gr  +180gr             "

Charlotte aka Stella








Challe


Abeba och Challe







Celine aka Sally
husses shorts passade riktigt bra ;) (rentvättade)









Cassius




Jag har fångat ett, livsfarligt, skräp jag





Lååånga morrisar har jag









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar