torsdag 14 juni 2012

Katter och kattbäddar


Har tänkt att jag ska prova på att sy en kaddbädd. Klarade jag alla raka sömmar till burskynkena så borde jag kunna få till en bädd också. Bilder kommer senare.. eller om det fula språket kommer först...??? hihihi


Vi laddar med en liten kattbild va?



Nu börjar vi att sy kattbädd. Jag lånade beskrivning av Anngert som är en fena på bäddar och burskynken.
Tjocktröjan åkte av och saxen fram sedan mätte och måttade jag hit och dit och jag tror att jag förstår varför kattbäddar kostar några kronor att köpa..



Är lite stolt faktiskt fast det gör ont i mina fibrohänder efter nappataget med tyg och skumplast och symaskin samtidigt.



4 kommentarer:

  1. Wow..inte illa!! Blev ju kanon på första försöket!! Önskar jag kunde sy, men se de har jag inget tålamod att sitta med alls ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mia :) Har inget tålamod jag heller från början men nu var det bara raka sömmar. Nästa jag gör blir i samma tyg insida och utsida så jag får se hur det kan se ut.

      Radera
  2. Bra jobbat Lisa!!! Och har man bara gjort en så är det inte så svårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta jag modefierade bädden idag, fred och gjorde den lägre, inte för att det ligger någon katt i den ändå men det blev betydlgit bättre

      Radera