lördag 23 september 2017

Vikter och bilder

Först en liten hälsouppdatering på mig. Min rygg dödar mig. Satt på sängkanten och böjde mig lite framåt för att dra på mig strumpan och faan vad det högg till i svanken. Med detta i åtanke så böjde jag knäna när jag skulle ta upp smutstvätt från golvet, istället för att böja på ryggen och vad hade jag för det? Inte ett jävla skit. Jag skrek rakt ut och Roy fick hjälpa mig upp från golvet. Det är inte Lumbago/ryggskott fullt ut, för det har jag haft, men snubblande nära känns det som. Roy får hjälpa mig med allt som är under midjehöjd.!!! Övriga gånger jag har haft/fått Lumbago, som låter som om det är grönt och slajmigt, har jag varit ensamstående med 1 st son så denna gång så har jag det mycket bättre.

Ja! Vikter och bilder på våra småungar. Först ut är Kerstin som fyller 5 månader i morgon och väger 2838gr, redan. Kan inte annat säga än att hon är supersnygg och att kombon Abeba och Dante gav full pott.











Mikaela aka Laura är nu 13 veckor och väger 1603gr och kommer att bli en stor snygg katt. Hon är verkligen fin och snäll. Hon och Minna sover gärna nere vid fotänden på sängen på natten. Även här är kombon Dante och Greta en fullträff.






Mikaela är solid blå. De prickar man ser kallas spökmönster. Hade hon varit mönstrad så hade hon varit mycket ljusare under bla hakan, runt nos och ögon. Det finns fler ställen man kan se detta på.









Så kommer vi till den lilla klätterapan som antagligen fortfarande är minst i kullen med sina 1373gr men så social hon är. Prata med henne och hon spinner öronen av en. Hon och Kerstin är de första in i köket när jag är där och nu har Minna tagit över LeSeans roll att sitta på mina fötter när jag lagar mat. Tyvärr så har hon fått för sig att klättra på mina ben och faan vad ont det gör även när man har jeans på sig. Vi skulle ha klippt klorna på henne och Mikaela/Laura men nu med min rygg så kan vi glömma detta.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar