lördag 12 augusti 2017

Dalior, Liljor på Magnolia utanför Nossebro

Hahaha! Så fel jag har haft. Jag har alltid ansett att "En Dalia är en Dalia är en Dalia" Jag vet ju hur de såg ut i farmor eller mormors rabatter.   SÅ FEL JAG HAR HAFT.!!! En Dalia är inte en Dalia är en Dalia. Herre jösses så många olika varianter det finns. Jag hade inte en susning. På Magnolia har jag för mig att de har ca 350 OLIKA och här och där uppblandade med lite Liljor så vackra och så doftande att vilken näsa som helst blir överlycklig. Nu kommer jag inte ihåg hur många olika Liljesorter de har men det är också en hel mängd olika. Jag skall visa på ett par stycken båd Dalior och liljor.


















































Jag fick med mig en Mårbackapelargon, en balja att ha den i, en skylt till tvättstugan och en "spalje" fyrkantig att ha i rabatten till, ev luktärter men jag blev så kär i Daliorna och alla dessa väldoftande liljor, som rådjuren antagligen skulle lukta sig till på mils avstånd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar