fredag 4 augusti 2017

Blommor

Orken är tappad bakom en hiss eller något. Lusten likaså men en liten tur i trädgården blev det iallafall. Det dyker alltid upp något att fota.
  Först så måste jag skryta lite. Vårt bord med Perstorpsskiva kom igår och jag är sjukt nöjd med gråvita VirrVarr. Jag är även sjukt nöjd med tapeterna och golven i kattrummet och i Adelles/gästrummet





Lite retrostuk här med på tapeten.


Dagens fångst med kameran.
Blev så glad när jag hittade denna lilarosa vallmo i rätt rabatt.




Klematis Pink Perfume. Doftar



Jungfrun i det gröna



Äppelgurkblommor


Äppelgurka




Gurkört. Blommorna går utmärkt att lägga i en sallad. Romerska härförare gav sina krigare Gurkört före strid för att den sades ge mod.


Två Fjärilsblommor/Buddleja med olika färg.



Sköldpaddsört


Gullris med humla


Skålört




En av mina fotofavoriter. Solbrud. Vilka underbara bilder man kan få av dessa vackra blommor. De ser ut som små UFON med kjol 




Gullklematisen har anbragt sin peruk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar