tisdag 28 mars 2017

J-kullen 9 veckor

och nu tar det på't. Det är inte mer än 3 veckor kvar nu innan de små får flytta f.o.m den 18/4. Tiden går så fort nu och det händer saker både inne och ute.
   Ungarna är urväxta och har tappat sin bebisrondör och ute börjar det knoppas.
En ny rabatt är grävd idag och ett växthus skall snart stå på plats.
  Kattungeköparna frågar, med all rätt, hur just deras katt är till humör och sätt osv. Så svårt att svara på för dessa katter är ganska lika. Det är kanske tre som särskiljer sig lite och det är Jim och Jade de är de som är mer knäkatter och gärna sitter hos en men ibland så är det Jussi och Jean-Luc som tar den rollen. Jim somnade i mitt knä idag. Sitter jag på golvet så kommer de ramlande en efter en. Alltså, de som har tid!

Vikterna är jag nöjd med

Vikter:
Jim Frick: 1046gr  +106gr sedan vecka 8
Jami Goldman: 965gr  +124gr         "
Joshi Helgesson: 951gr  +139gr       "
Jade Nielsen: 934gr  +108gr             "
Jussi Jokinen: 1107gr  +172gr          "
Jean-Luc Pallier: 1041gr  +148gr     "
James Hunt: 1042gr  +63gr              "

James ligger bra till i vikt även om han är så kräsen när det gäller mat.

Jim Frick

















Jami Goldman är den som är svårast att fota. Damen har ett uttryck som får en att tro att hon är helt korkad. Kolla ögonen. Live är hon så söt













Joshi Helgesson i en av våra kattmaroderade köksstolar














Jade Nielsen












Jussi Jokinen









Jean-Luc Pallier















 Här syns det bättre att J-L inte har gula ögon utan håller på att byta till sig sin bärnstensfärg




Snacka om klor, fast han är så liten




James Hunt











Kan detta vara skönt? Joshi.



Jussi och Joshi



Vår innebär, för mig, i år att jag skall ha en ny rosenrabatt och då får man gräva och gräva och gräva. Tog det värsta i dag och skall bara utöka en bit till i morgon. Rosorna har jag redan beställt är White New Dawn, vit, remonterande och stark doft blir omkring 4 m om den får växa hejvillt. Sedan skall jag ha två olika lila rosor, Reine Des Violettes och Perennial Blue. Till detta kommer det att tillkomma div vita och lila perenner i olika höjder och ngn fin marktäckare.  Kransveronika, Silverax, Spetsmössa och ngr Nävor står på funderingslistan. Jag vill även hitta en perenn som bryter av det lila och vita. Har iof sått Bergamott fast det är ju också lila/rosa. Vit är riddarsporrefröna jag sått men de kommer inte att gå i blom förrän nästa sommar men blir en bisamlare så även Grekvädden och Temyntan Bergamott. Jag har blivit lite såld på att plantera växter som gynnar alla flygfän.


Klematis Hagley Hybrid, rosavit finns redan i rabatten




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar