måndag 20 mars 2017

Adelle 2 år och en gravid Abeba

Igår, söndag, var vi och firade vårt barnbarn, Adelles 2 årsdag, ngr dagar för tidigt. Adelle fyller den 23 men det vankas ju bröllop den 24 mellan mor och far hennes så det blev kalas liite tidigare än det skulle. Den 24 blir det då bröllop mellan min son, Mikael och underbaraste svärdottern Caroline samma dag fyller Carro år och även mitt bonusbarn Julia, som kommer att vara med på bröllopet med sin sambo, fyller den dagen. Liite tight där.
   Nå, igår var det kalas med ballonger, serpentiner, tutilurar, marängtårta (mums mums) med bär på mm mm. (Vi fick rester med oss hem och nej vi sparade inte till idag..) 
   När alla ballongerna plockades ned så ungarna fick leka med dem så anföll de livsfarliga ballongerna, farmor, alltså jag så jag fick lov att krypa omkring på golvet med dessa monstruösa ballonger fast på mina kläder. Kusin Erik, min hjälte, räddade mig gång på gång. Sedan undrar man varför man har extra ont? fniss men roligt var det och extra allt blev det när serpentinerna blev ormar som krälade på oss. Vad får jag allt ifrån????



Adelle och Roy


kusin Jamie




Adelle







Adelles gammelmormor och kusin Eleonora/Ellie


morfar Tage


Pappa och mamma


Adelle och gammelmormor


Adelle, gammelmormor och Ellie


Barnkalasbordet. Johan och Jamie sedan kusin Erik och morbror Daniel och moster Cristine







Ja vår present var inte så liten. Vi passar på medan vi kan och jag och Roy har bara ETT barnbarn att ge presenter så då får vi passa på.





Självklart så skulle Jamie också prova. Undrar om han blir en riktig rallyförare när han blir stor??


Roy, Carro och Adelle som förevisar sin nya hatt vilket oooosöökt fick oss att sjunga "Min hatt den har tre kanter,,,"


Carro fick sin födelsedagspresent i förtid hon med. Presentkort på SPA någonstans som hon väljer.



Kartongen blev en kartongbil och alla kusinerna satt inklämda i den. Adelle, Erik, osynlig är Jamie och så Ellie



Slut på födelsedagen. Jag och Roy stannade kvar när de andra åkt och så ordnade vi med hämtmat. Skönt att slippa laga mat när vi kom hem för det blev ganska sent.

Abebas mage

Abeba har inte gått upp så mkt i vikt MEN hon var ngt överviktig innan hon träffade Dante så ungarna tär väl på fläsket. Att hon är med kattungar syns bra på jättetuttar och den mer omfångsrika magen. 












Detta skall bli Abebas sista kull och jag hoppas verkligen att det finns en snygg hona där inne till mig så jag får arvet från mormor Totsi och tre generationer. 
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar