fredag 4 december 2015

Inför kattbebisar och pepparkakor

så görs det förberedelser. Abeba blir bara större och större och större å en dag var hon jättelik... Nå hon behöver alla ben som stöd när hon sitter på rumpan, allt för att inte välta som hon gjorde förra gånger hon var med kattungar. I veckan som kommer är det dags.




När vi hade glöggprovning så fick jag denna Amaryllis av grannarna och den är så fin med alla sina klockor



I morgon blir det stora pepparkaksbaket med sonen, svärdotra och sötaste barnbarnet Adelle. Då måste man förbereda degen dagen för så den får vila i kylskåpet över natten. Roy var på affären ensammen idag för efter pepparkaksdeg och att ha tvättat golven så tog jag slut och jag är fortfarande inte OK. 
    Min lilla familj skall sova över för första gången och det gör mig så glad. Vi skall minsann ta en glögg och färska pepparkakor med ädelost, i morgon kväll, eller annan ost om man vill det och ingen behöver köra någonstans så vi kan testa vinglögg.

Början till pepparkaksdegen


Pepparkaksdeg




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar