torsdag 8 oktober 2015

F-kullen 14 veckor

och nu är det bara 2 dagar kvar innan Floyd åker med sin nya matte å husse, på lördag. Givetvis gör jag en uppdatering för ajg vet att Maria vill ha lite extra bilder på Floyd att kopiera till sig. Så varsågod. 
       Innan vi tar i tu med F-barnen så måste jag tala om att det har gått så bra för Gunde i sitt nya hem. Cecilia hörde av sig på FB i morse och talade om att i natt så hade Gunde, Sid och hunden Baloo legat iaf i samma säng men i morse låg de bredvid varandra. Cecilia är imponerad över att Gunde är så säker i sig själv och stabil.  
 Första bilden är Gunde bara ett par timmar gammal




Så nu går vi över till F-barnen som blir 14 veckor idag. 
Floyd är en linslus. Många gånger så har han liksom poserat för bilderna. "Hoho matte här är jag"..... lika så idag. Han är en rar katt som gärna ligger bakom i knävecken när jag sover på soffan eller har gått och lagt mig på kvällen. 
   Fanny är mer lik sin mamma Ricki till sättet och vill inte bli buren men ligger gärna bredvid men till kroppen är hon helt klart mer pappa Shaq. Lite plattare nos och rundare huvud och mer kompakt. Fast detta med kroppen kan ju ändras fortare än vad man tror när de börjar växa åt alla håll.

Vikter:
Floyd: 1944gr  +260gr Sedan v. 13
Fanny: 1885gr  +123gr           "
Ändå så känns Fanny tyngre.

 Floyd






















Fanny









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar