lördag 14 januari 2017

D-day för Ricki om 9 dagar

och hon, den lilla råttan, ser ut som en Barbamamma på steroider. Jag får inga bra bilder på henne eftersom hon smiter hela tiden. Liggande platt på magen går bra men i rörelse så får jag krypa på knäna efter och bilderna blir ju därefter också. Nå lite syns det ju av magen och det är väl huvudsaken.
   Tänk att jag aldrig kan lära mig. vem sa att jag måste dammsuga nere, tvätta golven, byta gardiner, byta tyget på två stolsdynor och laga middag samma dag? URK!. 
   Jag köpte 3 par gardiner och ett påslakan från Cellbes på rean. När rabatten på 100 kr var avdragen och "nykundsbonusen"=fri frakt så kostade det hela ungefär vad sovrumsgardinerna skulle ha kostat....

Ricki väger idag: 5006gr  +295gr sedan förra veckan.
Vägde henne innan hon åkte på parning och sedan dess har hon gått upp 1436gr.









Dit jag går, dit vaggar Ricki


Jag var inne i "gästrummet" och tog kort på de nya tjejgardinerna jag köpt och då kommer Ricki. Sist var hon inne i vardagsrummet när jag var där och före det så var hon med mig uppe.




Sovrummet med nya gardiner. Har ett vinrött överkast som passar utmärkt till de "röda"blommorna i tyget



Saknar bord med Perstorpsskiva och utdragsskivor i båda änderna och passande stolar plus stringhylla. Gardinerna sitter ju där redan.



Tjejgardiner till ett tjejrum. Köpte även ett påslakan med katter på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar