söndag 5 juni 2016

Pyttipanna

blir det denna gång. De senaste dagarna har gått i ett enda svep med kattbebisar, barnbarn och målarfärg och ja! jag är slut men inte så slut som jag trodde att jag skulle bli. 
Fick besked om att Honken från vår H-kull blev EX1 på sin första utställning.!!!!!!!  Nerk/Sverak hade sin utst. i Örebro i Conventumhallen och han blev EX1. Gissa om jag är så stolt. Han fick kanonbedömning med. 






   Det tar på krafterna att agera lekfarmor men uj vad skoj jag har haft det.  Farmor mallade sig runt i kvarteret med barnbarnet stolt som en tupp? eller heter det tuppa nu när allt skall vara noll genus, eller är det detta som är Hen, höna på eng,? 
  Vi har blåst maskrosfjun och Adelle tyckte att det var otroligt roliga blommor och tugga på dem gick också och hon verkade inte ens tycka att det var beskt. Lite surt blev det hos kalvarna då Adelle promt ville in till dem och jag var lika envis jag att, det skulle hon inte! Hur det slutade? Jo Adelle fick stanna i vagnen och titta på kossorna. Farmor kan vara envis som en rö gris när det kniper. Under tiden jag och Adelle roade oss med sandlådor, badbaljor och gungor så flängde pappa Micke och bestefar Roy uppe efter väggarna och målade huset. I helgen så har Adelle flörtat in sig hos bestefar Roy så till den milda grad att Roy tom fick hålla henne i handen. De ni! Vissa gånger är Roy så farlig att man måste gråta i flera minuter.









På tur med farmor


Jag skall ur och hälsa på korna I hagen  !!!!!!!!!!!!!!











Dörren skall målas minst en gång till. Huset är orangegult med Faluröda knutar och så blir de en Dalablå dörr!!!!


Kan hända att vi får köpa en mörkare blå men det visar sig. Jag gillar det blå som bryter av mot allt gult... Heja Sverige...




Så är jag glad för rosen som jag tog rotskott av, i Ölsta, pappas föräldrahem utanför Sala, blommar så fint och doftar så gott. Rosen satte min farmor för, jag skulle tro, nästan 100 år sedan och när vi skulle sälja huset så fick jag lov att ta med mig en bit.





Nästa bit till pyttipannan är vår nya avelshona BeWas Moonlight of Ophelia. Hon bor hos Lotta Wallin som har Tawallis uppfödning. Damen är en blåvit van 01.






Ophelia i mitten.


Mer pytt kommer en annan dag men detta var det viktigaste,,,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar