måndag 20 juni 2016

Ditten och datten och lite bilder på nya katten

Ibland skriver jag och bland blir det inget så idag blir det lite pyttipanna. Fick flera bilder på nya katten som uppfödare Lotta W tagit. 
Ophelia






Igår söndag hade vi möte i KKN och denna gång hos Carina K. Passade på att ta bilder på hennes Sally som är en LizPaws Celine från början. 


Hon var inte nöjd med att bli fotad










OM du inte tar bort den där kameran NU så¨......



Carina har två skogisar också, en vit och en svart men den svarta ville inte vara med.






Innan mötet svängde vi förbi ordföranden så jag hann ta några bilder på deras nyaste britthona Estelle.








Ok då återgår vi till trädgården och mina blommor. Roy har byggt en pallkrage åt mig och målat den Faluröd. Tack! Rödbeta och morötter är satta, båd sommar och höst morötter.


Båda mina Lucior tar sig bra. Väntar nu på att Aicha skall knoppa sig



Vresros?


Irene av Danmark


Irene har varit lite hängig och haft huvudet i rabatten


Rhapsody in Blue


Honungsros



Rhapsody in Blue


Entren och min fina, Dalablå dörr


Mina ärtor


Amarant använder, små, blad som sallad, större kan man fräsa upp i lite smör, rot och stam kan man använda som grytgrönsak och koka med i mat lagningen. Denna typ blir ca 1.5 meter. Sedan har jag en lägre variant på framsidan i en balkonglåda. Har än så länge bara testat bladen i sallad, då de inte har växt till sig än. 



Butternut sqash


Tomater


Krasse i kruka


Kommer aldrig ihåg vad denna heter...mutter


Maria J, Vallmofröna tar sig bra.


????


Stockros


Klematis



NÅGON som vet vad detta är. Den är ca 10-15 cm hög med en stjälk som påminner om gräslök. Har hittat denna vid trappan och en i stora rabatten på baksidan och har ingen aning om vad det är och om jag har planterat detta.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar