fredag 11 mars 2016

Fredag 11/3

Underbart väder, nästan vindstilla och soool. Fåglarna sjunger som galna och jagar varandra. 
Perfekt dag att strosa en stund på stan, ta en fika på Lindhs konditori och bageri som verkligen blivit populärt och att investera i lite presenter till Adelle, till hennes ett årsdag som infaller den 23/3. 
   Älskade unge så fort tiden gick. Det var ju igår jag fick se bilden på ett litet grytt i sin mammas mage. 

Adelle 2014


Adelle 2015 03


2015


2016 



2016


2016



Det var dagen efter mamma dog och jag och Roy och min son Micke höll på att packa ihop hennes rum på demensboendet. Mamma dog den 26/8- 2014 och den 27 fick jag reda på att jag skulle bli farmor (och den 28/8 fyllde jag år). Tårarna sprutade åt alla håll. Dessa datum kommer jag aldrig att glömma. Grät över pappa, som jag aldrig han sörja för mamma tog all tid. (Pappa dog den 12/1-2014) Grät av lycka för att min son äntligen skulle få bli pappa, vilket han önskat sedan han var 20 år och att jag skulle få bli farmor. Ja jösses vilka dagar det var. Så 23/3-2015 dök hon upp, den sötaste bebisen i hela världen, OM jag räknar bort hennes pappa.
    Nu går vi över till väder. Jag har öppnat ytterdörren och har bara nätdörren stängd och alla katter sitter eller ligger i dörröppningen och kikar ut, kanske på Abby som sitter utanför, på trappen, i solen. Undrar om de andra är avis?


Abby sitter utanför, på trappan, och sooolar




Tulpaner köpte jag igår på Willys. Dessa svagt rosa matchar tapeten rätt bra



Nu skall jag ta min kopp med kaffe och sätta mig på trappan en liten stund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar