tisdag 7 januari 2014

B-kullen 10 veckor....

På både gott och ont, går tiden så fort nu. Kanske inte för de som väntar på sina bebbar men för mig som blir av med dem. Fördelen med att ha små bebbar att sälja är att man, rätt vad det är får/hittar nya vänner som tom tycker att man kan titta in när man har vägarna förbi. Det värmer skall ni veta :) :)
   Hösten och den här tiden har och är verkligen jobbig, min kusin och min ingifta faster dog i höstas och nu ligger pappa och skräpar på sjukan med lunginflammation och så var det vatten i lungan och orkar knappt prata. Att man sedan själv är utmattad, trött och har ondare än vanligt och sover pissdåligt gör att man inte gör mer än nödvändigt. Så uppdateringarna är väl inte som jag vill att de skall vara.. oftare bland annat :) men då och då kommer det nått.
  Idag fyller B-kullen 10 veckor och likt kamikazepiloter far de runt i huset helt utan hämningar.
  At the moment har vi inga löpande honor men Trond har kommit på att söta Abeba, 4 mån. luktar dj gott så nu får v separera katter igen :( I natt efter att ha legat nere i kattrummet med Trond och Totsi instängda i biblioteket ;) så blev jag galen. Efter att ha jamat, ylat, ynkat och försökt klösa sig ut så hämtade jag Trond och så stängde jag in oss i kattrummet och vad händer,, jo tidningen kommer och Trond spyr. Då är kl 03.45 och jag har inte sovit en blund. Torkar spyor och lägger mig och Trond är nöjd och glad och trycker ner sig bredvid mig och somnar, vilket inte jag gör förr än senare på morgonen då det börjat ljusna. I detta läge är jag glad att jag inte skall upp och jobba :) 
  Nu är inte allt skit och tråkigt. Roy och jag har roligt ihop. Pussades under misteln på Ica bla och så hade vi glöggprovning tillsammans med våra supergrannar med barn. Konstaterade att Blossa Cognac är årets favorit. Vill man ha en starkvinsglögg som bara är glögg så är Ripa jätte god. Herrgårdensglögg med Whiskey är också en hit men lite väl söt kanske. Pepparkakor med olika ostar/mögelost rekommenderas till ;)

Vikter B-kullen
Bente Skari/Diva:  1130gr  +70gr sedan v 9
Björn Borg/Isak:  1270gr  +86gr        "
Bobby Charlton/Yabba:  1329gr  +85gr  "

Sedan vågade jag resten av britterna för att ha en utgångspunkt för i år.
Abeba:  2422gr  +265gr sedan 28/12
Totsi:  4370gr (bör gå upp i vikt)
Trond:  3721gr (bör upp till strax över 4kg)
Ricki:  3392gr (bör upp ett kg men har bebbar)


Bente/Diva
















Björn Borg/Isak










Bobby Charlton/Yabba













och NEJ, ingen av dem har så stora öron som det ser ut.

1 kommentar: